Kako sigurno koristiti kartice

Kako spriječiti zloupotrebu svoje platne kartice?

Poštovani klijenti,

Broj izdanih kartica i njihova upotreba na prodajnim mjestima i bankomatima neprestano raste, pa je od velike važnosti kontinuirana edukacija korisnika kartica te prevencija zloupotrebe kartica. Stoga bismo Vam željeli uputiti nekoliko savjeta.

Bankomati
Korištenje bankomata je vrlo siguran način podizanja/uplate gotovine, iako su, nažalost i bankomati postali meta kriminalaca. Slijedeći savjeti će Vam pomoći da smanjite mogućnost da postanete žrtva ove vrste kriminala.

PIN

  • PIN je Vaš lični identifikacijski tajni broj kojega znate samo Vi.
  • Ne dopuštajte nikome da koristi Vašu karticu i PIN.
  • Zapamtite svoj PIN i uništite obavijest o PIN-u.
  • Nikada ne zapisujte svoj PIN.
  • Poduzmite sve mjere kako biste učinili svoju karticu i PIN sigurnima. Vaša banka ili policija nikada Vas neće nazvati i zahtijevati da otkrijete svoj PIN.

Odabir bankomata

  • Na prvom mjestu je Vaša sigurnost.
  • Budite svjesni ljudi oko Vas. Ako se neko u blizini bankomata ponaša sumnjivo ili u Vama izaziva neugodan osjećaj, odaberite drugi bankomat.
  • Ukoliko uočite nešto sumnjivo na samom bankomatu, npr. dodatno instaliranu opremu, nemojte koristiti taj bankomat i odmah kontaktirajte svoju banku.

Korištenje bankomata

  • Omogućite privatnost drugim korisnicima bankomata pri unosu PIN-a tj. obavljanju transakcije. Preporučujemo da stojite na udaljenosti od dva metra od osobe koja koristi bankomat.
  • Pripazite na Vašu okolinu. Ako Vas netko gura ili preko ramena promatra Vaš pokušaj transakcije, otkažite transakciju i idite na drugi bankomat.
  • Ne prihvatajte pomoć od ‘dobrodušnih’ stranaca i ne dopustite da Vas bilo ko ometa za vrijeme obavljanja transakcije.
  • Stanite blizu bankomata i zaštitite rukom tastaturu pri unosu PIN-a kako biste onemogućili da neko otkrije Vaš PIN.

Napuštanje bankomata

  • Nakon obavljene transakcije na bankomatu, diskretno pospremite novac, karticu i potvrdu o transakciji prije nego što napustite bankomat.
  • Ukoliko Vam bankomat ne vrati karticu, odmah svojoj banci prijavite gubitak kartice.
  • Prije nego što bacite potvrdu o transakciji uvijek istu pokidajte na sitne komadiće.

Prodajna mjesta

Kupovina u trgovinama, restoranima i sl.

  • Kartice se najčešće krivotvore na prodajnim mjestima kao što su barovi, restorani i benzinske pumpe na način da korumpirani djelatnici, bez znanja korisnika kartice, kopiraju podatke sa magnetnog traka kartice. Podaci se kopiraju pomoću posebnog uređaja prije nego što se kartica vrati korisniku.
  • Čuvajte svoju karticu i držite ju u vidokrugu pri svakom obavljanju transakcije.
  • Potvrdu o transakciji sačuvajte za svoju evidenciju, a ne bacajte je dok istu ne pokidate na sitne komadiće.

Kupovina putem telefonske/poštanske narudžbe

  • Nemojte odavati broj Vaše kartice preko telefona nepoznatim pozivateljima. Telefonske narudžbe su sigurnije ako Vi inicirate poziv i poznate tvrtku od koje kupujete robu ili usluge.
  • Pri narudžbi, prodajno mjesto može tražiti informacije kao što su broj kartice, datum isteka, sigurnosni broj sa mjesta za potpis, ime i prezime sa kartice.
  • Tražite od prodajnog mjesta da Vam potvrdi cjelokupni iznos transakcije koji će teretiti karticu, uključujući dodatne naknade, poštarine i sl.

Kupovina preko Interneta

  • Osigurajte da Vaše računar ima instaliran najnoviji antivirusni software.
  • Kupujte na poznatim i sigurnim web stranicama – ikona koja ih označava je zaključani lokot ili ključić u donjem desnom kutu ekrana.
  • Ignorišite e-mail poruke u kojima se traže Vaši lični podaci, šifre, PIN i sl.
  • Uvijek isprintajte svoju narudžbu, uslove kupovine/povrata robe/isporuke, te adresu i telefonski broj prodajnog mjesta.

Izgubljena / ukradena kartica

Krađu ili gubitak kartice, kao i bilo kakvu sumnjivu aktivnost sa Vašom karticom, odmah prijavite svojoj banci i policiji. Dežurni telefon Addiko Bank za prijavu krađe ili gubitka kartice, dostupan za Vas od 0-24, je 033 866 666  (za pozive iz inozemstva: +387 33 866 666).

Krađa identiteta

Kriminalci koriste ukradene identifikacijske podatke (bankovni izvodi, potvrde o transakciji, računi režija) kako bi otvorili račune u bankama i dobili platne kartice na tuđe ime.

  • Čuvajte svoje identifikacijske podatke i financijske dokumente i ne dijelite osobne informacije sa nepoznatim osobama.
  • Pravovremeno obavijestite svoju banku o promjeni adrese.

Mjere opreza

  • Čuvajte svoju karticu i podatke sa kartice. Ne ispuštajte je iz vida kada obavljate transakciju!
  • Ne otkrivajte svoj PIN nikome!
  • Zapišite i čuvajte kontakt brojeve Vaše banke na koje možete prijaviti gubitak/krađu kartice!
  • Na putovanje nosite samo one kartice koje namjeravate koristiti – ostale pohranite kod kuće na sigurnom mjestu.
  • Uvijek pažljivo pregledajte mjesečni bankovni izvod. Ukoliko na mjesečnom izvodu ne prepoznajete neke od transakcija ili utvrdite nepodudarnosti, odmah kontaktirajte svoju banku.

Plaćenje naknade za svaku uslugu je nepotrebno.

Odaberite odgovarajući paket i plaćajte jedinstvenu mjesečnu naknadu.

Paketi

 

Addiko Mobile

Plaćajte duplo povoljnije, iz udobnosti vašeg doma, kad god to vama odgovara!

Saznajte više

Addiko Mastercard kreditna kartica

Beskontaktna kartica za plaćanje po želji: revolving, odgođeno ili plaćanje na rate.

Kupujte na rate

Addiko Bank Sarajevo